بلاگ, دسته‌بندی نشده

نحوه صحیح شارژ باتری تلفن

شارژ باتری تلفن

نحوه صحیح شارژ باتری تلفن

آیا میخواهید مطالبی را در مورد شارژ باتری تلفن همراه   با هم مرور کنیم .ما بهترین نکات مراقبت از باتری را جمع آوری می کنیم تا باتری تلفن هوشمند شما تا حد ممکن سالم بماند.

چرا به نظر می رسد که باتری گوشی شما با گذشت زمان بدتر می شود؟ در ابتدا ممکن است هنگامی که در رختخواب قرار می گیرید در پایان روز از قدرت کافی برخوردار نیست ، اما با گذشت زمان متوجه می شوید که باتری شما تا زمان ناهار فقط نیمه پر شده است.

تا حدی نحوه استفاده از تلفن شما – برنامه هایی که نصب می کنید ، زباله هایی که جمع آوری می کنید ، سفارشی سازی هایی که انجام می دهید و اعلان های بیشتر و بیشتر دریافت می کنید – فشار بیشتری را به باتری وارد می کند.

تا زمانی که فناوری های جدیدی مانند لباس های هوشمند که عملکرد بی سیم را بهینه می کند در اختیار نداشته باشیم ، باید نحوه شارژ باتری را که تا حد امکان سالم نگه می دارد یاد بگیریم.

باتری های تلفن ، مانند همه باتری ها ، در طول زمان تخریب می شوند ، به این معنی که آنها به طور فزاینده ای قادر به حفظ مقدار مشابه نیستند. در حالی که طول عمر آنها باید بین سه تا پنج سال یا بین 500 تا 1000 چرخه شارژ باشد ، باتری تلفن سه ساله هرگز به اندازه یک باتری جدید کار نخواهد کرد.

سه چیز باتری های لیتیوم یونی را فرسوده می کند: تعداد چرخه های شارژ ، دما و سن.

با این حال ، با راهنمایی های ما برای بهترین روش مراقبت از باتری ، می توانید سلامت باتری تلفن هوشمند خود را برای مدت طولانی حفظ کنید.

چه زمانی باید گوشی خود را شارژ کنم؟

قانون طلایی این است که در بیشتر مواقع شارژ باتری را بین 30 تا 90 درصد نگه دارید. وقتی به زیر 50 درصد می رسد آن را پر کنید ، اما قبل از اینکه به 100 درصد برسد آن را از برق بکشید. به همین دلیل ، ممکن است بخواهید مجدداً درصورت وصل بودن آن یک شبه تجدید نظر کنید.

فشار دادن در آخرین شارژ از 80 تا 100 درصد باعث می شود که باتری لیتیوم-یون سریعتر پیر شود.

شاید بهتر باشد صبح را به جای آن ، پشت میز صبحانه یا روی میز اداری خود شارژ کنید. به این ترتیب ، می توان در هنگام شارژ ، درصد باتری را زیر نظر داشت.

کاربران iOS می توانند از برنامه میانبرها برای تنظیم اعلان هنگامی که سطح باتری به درصد معینی برسد ، استفاده کنند. این کار در زیر برگه “Automation” و سپس “Battery Level” انجام می شود.

شارژ کامل گوشی برای باتری تلفن کشنده نیست و به نظر می رسد که این کار را انجام ندهید ، اما غیرقابل تصور به نظر می رسد ، اما هر بار که آن را شارژ می کنید ، شارژ کامل آن طول عمر شما را کوتاه می کند.

به همین ترتیب ، در انتهای دیگر مقیاس ، اجازه ندهید باتری تلفن شما کمتر از 20 شود.

باتری های لیتیوم یونی از رفتن بیش از حد به مرز 20٪ احساس خوبی ندارند. در عوض ، 20 extra اضافی را “در پایین” به عنوان یک بافر برای روزهای سخت در نظر بگیرید ، اما در روزهای هفته هنگامی که هشدار سطح کم باتری ظاهر می شود ، شروع به شارژ کنید.

به طور خلاصه ، باتری های لیتیوم یونی در وسط به بهترین شکل رشد می کنند. درصد باتری پایین را دریافت نکنید ، اما نه خیلی زیاد.

آیا باید باتری گوشی خود را 100 درصد شارژ کنم؟

نه ، یا حداقل هر بار که آن را شارژ می کنید. برخی از افراد توصیه می کنند که یکبار در ماه یکبار شارژ کامل صفر تا 100 درصد (یک “چرخه شارژ”) را انجام دهید – زیرا این کار باتری را مجدداً کالیبره می کند ، که شبیه راه اندازی مجدد کامپیوتر شما است.

اما دیگران این را به عنوان یک افسانه برای باتری های لیتیوم یون فعلی در تلفن ها نادیده می گیرند.

برای حفظ سلامت طولانی مدت باتری ، شارژهای مکرر و کوچک بهتر از شارژ کامل است.

در iOS 13 و نسخه های جدیدتر ، شارژ بهینه باتری (تنظیمات> باتری> سلامت باتری) به گونه ای طراحی شده است که باعث کاهش استهلاک باتری شما و افزایش طول عمر آن با کاهش زمان شارژ کامل آیفون شما می شود. هنگامی که این ویژگی فعال است ، بسته به سرویس های موقعیت مکانی که تلفن را در خانه یا محل کار (هنگامی که به احتمال زیاد نیاز به شارژ کامل ندارید) به تلفن شما اطلاع می دهد ، در موارد خاص ، شارژ آیفون شما باید در 80٪ تا 80٪ به تعویق بیاندازد. مسافرت

هرچه باتری لیتیوم را عمیق تر تخلیه کنید ، استرس بیشتری به باتری وارد می شود. بنابراین ، پر کردن مکرر باعث افزایش عمر باتری می شود.

همچنین ببینید:

آیا باید تلفن خود را یک شبه شارژ کنم؟

به عنوان یک قاعده ، بهتر است از این کار اجتناب کنید ، با وجود راحت بودن صبح با یک باتری کامل از خواب بیدار شوید. هر بار شارژ کامل یک “چرخه” محسوب می شود و تلفن شما فقط برای یک شماره تنظیم شده ساخته شده است.

اگر یک شبه شارژ کنید ، زمانی که گوشی از مرز جادویی 80 that که برای طول عمر طولانی بهتر است بهتر است ، از دست خواهید داد.

در حالی که اکثر تلفن های هوشمند مدرن دارای سنسورهای داخلی برای خاموش کردن شارژ در صورت برخورد 100٪ هستند ، در صورت روشن بودن ، مقدار کمی از باتری را در حالت بیکار از دست می دهند.

چیزی که ممکن است دریافت کنید “شارژ قطره ای” است زیرا شارژر سعی می کند تلفن را 100 keep نگه دارد زیرا تلفن شما به طور طبیعی در طول شب با شارژ خود از بین می رود. این بدان معناست که تلفن شما به طور مداوم بین یک بار شارژ کامل و کمی زیر آن کامل شارژ می کند-99 to تا 100 and و دوباره در زمان شارژ طولانی تر از زمان مورد نیاز. همچنین می تواند تلفن را گرم کند ، که برای باتری نیز مضر است.

بنابراین ، شارژ در طول روز بهتر از شارژ یک شبه است.

بهترین سیاست شما این است که حالت مزاحم نشوید و حالت هواپیما روشن باشد. بهتر است بتوانید تلفن خود را به طور کامل خاموش کنید ، اما اگر به عنوان زنگ هشدار به آن متکی باشید یا بخواهید در هر ساعت آماده تماس باشید ، ممکن است این کار امکان پذیر نباشد.

هنگامی که کابل به طور پیش فرض متصل است ، برخی از دستگاه ها نیز روشن می شوند. حتی در ساعات بیداری ، بهتر است تلفن خود را قبل از اینکه به 100٪ برسد ، بگیرید یا حداقل شارژر را برای مدت طولانی به شارژ کامل باتری قبلی خود رها نکنید.

اگر آن را به مدت طولانی به برق وصل می کنید ، برداشتن قاب می تواند از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کند.

آیا شارژ سریع به گوشی من آسیب می رساند؟

اکثر تلفن های هوشمند مدرن از نوعی شارژ سریع پشتیبانی می کنند. با این حال ، این امر اغلب شما را ملزم به خرید لوازم جانبی اضافی می کند. استاندارد صنعتی Quick Charge کوالکام است که 18 وات قدرت را ارائه می دهد.

با این حال ، بسیاری از سازندگان تلفن دارای استاندارد شارژ سریع خود هستند ، که بسیاری از آنها می توانند با تنظیم کد مدیریت توان برای ارسال ولتاژ بالاتر ، سرعت بیشتری را نیز ارائه دهند. سامسونگ در حال حاضر حتی یک شارژر 45 واتی می فروشد!

در حالی که شارژ سریع خود به باتری گوشی شما که برای پشتیبانی از آن ساخته شده است آسیبی نمی رساند ، گرمای تولید شده به طور بالقوه بر طول عمر آن تأثیر می گذارد. بنابراین این وظیفه شماست که مزایای شارژ سریعتر و راحتی شارژ سریع تلفن خود را قبل از بیرون آمدن از درب ، متعادل کنید.

همانطور که باتری های تلفن گرمای زیاد را دوست ندارند ، سرما را نیز دوست ندارند. بنابراین ناگفته نماند که باید از گذاشتن تلفن خود در یک ماشین داغ ، در ساحل ، کنار اجاق گاز ، در برف خودداری کنید. به طور معمول ، باتری ها در دمای مطلوب بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد عمل می کنند ، اما دوره های کوتاه مدت خارج از این باید خوب باشد.

آیا می توانم از هرگونه شارژر گوشی استفاده کنم؟

در صورت امکان از شارژر همراه تلفن خود استفاده کنید ، زیرا مطمئن هستید که دارای رتبه صحیح است. یا مطمئن شوید که شارژر شخص ثالث توسط سازنده تلفن شما تأیید شده است. جایگزین های ارزان از آمازون یا eBay ممکن است به تلفن شما آسیب برساند ، و چندین مورد گزارش شده است که شارژرهای ارزان قیمت واقعاً آتش گرفته اند.

با این وجود ، تلفن شما فقط باید برق مورد نیاز خود را از شارژر USB دریافت کند.

همچنین ببینید:

جلوه حافظه باتری: واقعیت یا داستانی؟

اثر حافظه باتری مربوط به باتری هایی است که به طور منظم بین 20 تا 80 درصد شارژ می شوند و نشان می دهد که ممکن است تلفن به نحوی “فراموش” کند که 40 درصد اضافی را که به طور معمول نادیده می گیرید ، “فراموش” می کند.

باتری های لیتیومی ، که در اکثر تلفن های هوشمند مدرن هستند ، از حافظه باتری رنج نمی برند ، اگرچه باتری های قدیمی تر مبتنی بر نیکل (NiMH و NiCd) دچار این مشکل می شوند.

اگر بر پایه نیکل تخلیه نشوند و از 0 تا 100 charged شارژ نشوند ، ظرفیت کامل خود را فراموش می کنند. اما ، به طور معمول دوچرخه سواری باتری لیتیوم یون خود را از 0 تا 100 will بر عمر باتری آن تأثیر منفی می گذارد.

از بارهای انگلی اجتناب کنید

اگر تلفن خود را هنگام استفاده از آن شارژ می کنید – به عنوان مثال ، هنگام تماشای فیلم – می توانید با ایجاد چرخه های کوچک ، باتری را “اشتباه بگیرید” ، که طی آن قسمت هایی از باتری به طور مداوم با سرعت بیشتری نسبت به بقیه سلول چرخ می خورند و خراب می شوند. به

در حالت ایده آل ، باید دستگاه خود را هنگام شارژ خاموش کنید. اما ، واقع بینانه تر ، فقط آن را هنگام شارژ بیکار بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *